sobota, 27 grudnia 2014

Słodkie bułki z serem i ananasem

Składniki:
1 szklanka mleka
110 g masła, roztopionego
1/3 szklanki cukru
2 duże jajka
20 g drożdży świeżych
1/4 łyżeczki soli
3,5 szklanki mąki pszennej chlebowej(dałam pszenną)

Nadzienie:

250 g twarogu zmielonego
1 żółtko
2 łyżki masła, w temperaturze pokojowej
3 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka pasty waniliowej lub nasionka z 1 laski wanilii (pominęłam)

duża puszka ananasów, owoce dokładnie odsączone z syropu i sparzone wrzątkiem

Wykonanie:
Drożdże rozkruszyć w kubeczku dodać łyżeczkę cukru oraz 4 łyżki letniego mleka. Wszystko wymieszać  odstawić do wyrośnięcia na około 15 min.
Do miski przesiać mąkę, dodać sól jajka utarte z cukrem , letnie mleko wymieszane z roztopionym masłem oraz wyrośnięty rozczyn.
Wszystko zagnieść i wyrabiać tak długo aż ciasto będzie elastyczne oraz będzie odchodziło od dłoni.
Z wyrobionego ciasta uformować kulkę, włożyć do miski i przykryć ściereczką.
Postawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia tak, aby ciasto podwoiło swoją objętość. U mnie trwało to około 1h.
Po wyrośnięciu wyrobić ciasto ponownie i uformować wałek, podzielić go na równe 13 części.
Z każdej części uformować kulkę i układać na blaszkę wyłożoną papierem. Bułeczki należy umieszczać obok siebie w sporych odległościach.
Pozostawić na 20 min, aby ponownie wyrosły.
W tym czasie przygotowujemy nadzienie.

Nadzienie
Do zmielonego twarogu dodać wszystkie składniki i ucieramy na gładką masę.


W wyrośniętych bułeczkach wyciskać dołeczek( ja robiłam to dnem literatki lekko namoczonym w oliwie) dociskając do dna blaszki, ale nie przebijając dna.
Nałożyć do wgłębienia ser, a następnie ananasa.
Piec w 180º około 20 min.
Studzić na kratce.
Bułeczki są przepyszne.

źródło przepisu: mojewypieki.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz