sobota, 11 kwietnia 2015

Ciasto Kopciuszek

Przepis siostry Anastazji.

Składniki:

Biszkopt jasny:
6 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Biszkopt z makiem
6 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1/2 szklanki suchego maku
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa śmietanowa
1/2 l śmietany kremówki
1 czewrwona galaretka (dałam truskawkową)
2 łyki cukru pudru

Masa budyniowa:
1/2 l mleka
2 budynie waniliowe bez cukru
5 łyżek cukru
1 kostka masła

Polewa
1/2 kostki margaryny
5 łyżek cukru pudru (dałam kryształ)
3 łyżki kakao
2 łyżki wody
1 łyżka żelatyny
5 łyżek śmietany (dałam śmietanę 18%)


Dodatkowo
2 paczki herbatników szkolnych
3/4 szklanki rumu (nie dałam)


Wykonanie:

Biszkopt jasny:

Białka ubić na sztywno, a następnie dodawać cukier stale ubijając.
Dodawać pojedynczo żółtka, miksując.
Do ubitej masy jajecznej przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać łyżką
do połaczenia składników
Blaszkę o wymiarach 38x23 cm wyłożyć na dnie papierem. Nie smarować boków formy.
Wlać ciasto, wyrównać i piec w 180 stopniach C około 40 minut.
Biszkopt po wystudzeniu wyjąć z blaszki.

Biszkopt z makiem

Białka ubić na sztywno, a następnie dodawać cukier stale ubijając.
Dodawać pojedyńczo żółtka miksując.
Do ubitej masy jajecznej przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia wsypać mak i delikatnie wymieszać łyżką
do połaczenia składników
Blaszkę o wymiarach 38x23 cm wyłożyć na dnie papierem. Nie smarować boków formy.
Wlać ciasto, wyrównać i piec w 180 stopniach C około 40 minut.
Biszkopt po wystudzeniu wyjąć z blaszki.

Masa śmietanowa:

Mocno schłodzoną śmietanę ubić z cukrem na sztywno.
Galaretkę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody i tężejącą połączyć z ubitą śmietaną.

Masa budyniowa:

Z podanej ilości mleka odlać pół szklanki, a pozostałą część zagotować wraz z cukrem.
Budyń rozrobić w szklance z mlekiem i wlać na gotujące się mleko,stale mieszając.
Gdy zgęstnieje ostudzić.
Masło utrzeć i dodawać stopniowo budyń stale ucierając.

Polewa:

W wodzie rozpuścić żelatynę.
W rondelku rozpuścić margarynę,dodać cukier,kakao. Ściągnąć z palnika i połączyć z żelatyną.
Przestudzić polewę i do lekko ciepłej wlać śmietanę. Roztrzepać i wlać na ciasto.

Składanie ciasta

Uwaga:
Biszkopty wyrosły mi bardzo wysokie i przecięłam je na dwie części.
Do ciasta wykorzystałam jedną część jasnego i jedną część makowego.
Resztę zamroziłam


Biszkopt jasny
Masa śmietanowa
Biszkopt z makiem
Masa budyniowa
Herbatniki
polewa







14 komentarzy: