poniedziałek, 11 maja 2015

Deser kokosowy z nasionami chia.

Nasiona chia-czyli szałwia hiszpańska.  Nasiona te zawierają bardzo dużo kwasów omega-3, są
bogate w wapń i żelazo.

Składniki:

2 łyżki nasion chia
1 puszka mleczka kokosowego 400 ml
1/2 szklanki mleka
2 łyżki miodu
1 duże jabłko
1 pomarańcza

Wykonanie:

Do naczynia wsypać nasiona chia i zalać mleczkiem kokosowym.
Wymieszać i odstawić na całą noc.
Po tym czasie do mleka kokosowego z nasionami dodać miód i mleko
i dobrze wymieszać.
Jabłko obrać , usunąć gniazdo nasienne i pokroić na mniejsze cząstki.
Pomarańczę obrać i podzielić na mniejsze części.
Owoce razem zmiksować na gładko.
W pucharkach ułożyć warstwę mleczną , a na górze warstwę owocową .
Pycha.


deser kokosowy z nasionami chia



12 komentarzy:

  1. Jak słyszę o kokosie to odruchowo mam na niego ochotę. Po prostu kokosowy smak to dla mnie nie lada gratka! :) Kiedyś średnio lubiłam, dziś przepadam. A jeszcze chia w składzie tegoż cudeńka! Mniam, mniam. Z chia się ostatnio polubiłam i jest to jedno z moich fajniejszych odkryć ostatnich tygodni ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie wygląda! I musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały deserek! Widzę ostatnio, że nasiona chia są bardzo popularne, a ja jeszcze ich nie jadłam . Muszę to nadrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wygląda, z chęcią zjadłabym teraz taki deser :) bardzo fajny też ten pomysł z owocowym wykończeniem. Ja zamieniłabym np. na mango (jestem uzależniona) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszny deser, a chia się świetnie nadaje do takich właśnie propozycji!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mleczko kokosowe i chia to cudne połączenie :) Często robimy takie desery :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasion chia jeszcze nie jadłam. Deserek bardzo ciekawy, i chętnie go porwę

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile ma byc tego mleczka? Puszki są różnej objętości

    OdpowiedzUsuń