poniedziałek, 18 maja 2015

Gofry waniliowe z karmelizowanymi jabłkami.

Pamiętam jak kupiłam pierwszą gofrownicę i piekłam gofry bardzo często.
Potem stwierdziłam, że mamy na jakiś czas dość goferków.
Teraz od jakiegoś czasu znów mam zachcianki na te słodkie cuda.
Dzisiaj są gofry waniliowe na maślance z karmelizowanym jabłkami.

Składniki:

Ciasto
4 jajka
3 łyżki masła
250 ml maślanki
1/2 laski wanilii
2 łyżki cukru
1 szklanka mąki

dodatkowo
2 łyżki masła
2 łyżki wody
2 łyżki cukru
2 jabłka

Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek.
Białka ubić na sztywną pianę.
Żółtka zmiksować  z cukrem. Masło roztopić i wystudzić.
Laskę wanilii przekroić wzdłuż na pół i nożem zeskrobać ziarenka.
Do ubitych żółtek dodać masło, wanilię i przesianą mąkę.
Wszystko razem zmiksować, a następnie za pomocą łyżki połączyć z pianą z białek.
Gofrownicę nagrzać, posmarować delikatnie olejem i wlać ciasto.
Piec do zarumienienia się.

Na patelnię wsypać cukier, wlać wodę i nie mieszać aż powstanie karmel, a następnie dodać masło wymieszać i włożyć obrane i pokrojone w kawałki jabłka.
Smażyć aż będą miękkie, ale nie rozpadające się.
Podawać wraz z goframi.







13 komentarzy:

  1. kiedyś też miałam fazę na gofry :) Zbliża się lato,to i będę je częściej robić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie. Z chęcią się poczęstuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Takie gofry to ja bym zjadła z chęcią. Zwykle wybieram jakieś z bitą śmietaną, a tu super pomysł. No i wanilia- musiałby być pyszne. Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gofry, najczęsciej robię z bitą smietaną i malinkami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudowne! Wyglądają miękko, delikatnie i są usmażone na apetyczny złoty kolor! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają pysznie! uwielbiam gofry :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłoby się gofry, dawno już nie robiłyśmy. W takim wydaniu poprosimy kilka porcji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Też dawno nie robiłem gofrów, a wyglądają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie spróbowałabym, poproszę o dwa goferki !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale nabrałam ochoty na gofry! Tak rzadko je robię.
    Nie mogę oderwać oczu od tych pięknych kwadracików :)

    OdpowiedzUsuń
  11. goferki uwielbiam w każdej postaci :) wyglądają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń