czwartek, 14 maja 2015

Kotlety drobiowe z marchewką

Pomysł na kotlety powstał bardzo spontanicznie. Miałam jedną pojedynczą pierś z kurczaka.
Jak na moją rodzinkę to trochę mało, aby usmażyć z niej tradycyjne kotlety.
I wymyśliłam smaczne kotleciki z dodatkiem marchewki.
Do kotletów można dodać dodatki według własnych smaków. Świetnie smakują z ogórkiem kiszonym,
z koperkiem, pietruszką itp.
Polecam Wam, bo są bardzo smaczne.

Składniki:
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1 mała marchewka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka bułki tartej
sól
pieprz
olej do smażenia
bułka tarta do panierowania

Wykonanie
Mięso umyć , osuszyć.  Można je skręcić przez maszynkę, ale ja  zmiksowałam blenderem.
Dodać startą na grubych oczkach marchewkę, jogurt, bułkę tartą i wyrobić na jednolitą masę.
Doprawić solą , pieprzem.
Do miseczki wsypać bułkę tartą, łyżką stołową nakładać porcje mięsa i  obtaczać w bułce.
Uformować w dłoniach kotlety i smażyć z dwóch stron na rumiany kolor.






12 komentarzy:

  1. Niby z niczego można wymyślić coś pysznego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kotleciki drobiowe- czemu nie. Bardzo lubię je na obiadek. Wersja z marchewką jest bardzo ciekawa. Jak kiedyś będę je robiła to z pewnością dodam :) Ja kiedyś dodawałam kapustę tyle, że do kotlecików wieprzowych- też smak był fajny. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysł na jedzonko zdrowe i pyszne:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne urozmaicenie dla tradycyjnych mielonych, super

    OdpowiedzUsuń
  5. ja drobiowe robiłam z natka, ale z marchęwką nie próbowałam :) pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł na pyszny domowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam podobne, potwierdzam bardzo smaczny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszą być przepyszne :) Marchewka nada ciekawej nuty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszny pomysł! Lubię takie nietradycyjne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne kotleciki :-) lubię takie dodatki :-)

    OdpowiedzUsuń