niedziela, 24 maja 2015

Królik w sosie śmietanowym

Mięso z królika jest bardzo delikatne w smaku.  Ja zrobiłam go w sosie śmietanowym z rozmarynem.
Polecam Wam jest bardzo smaczny.

Składniki:

1 tuszka z królika
2 szklanki mleka
400 ml śmietany 18%
2 łyżki masła klarowanego
1 łyżeczka rozmarynu
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
sól
pieprz
słodka papryka


Wykonanie:

Tuszkę z królika  podzielić na mniejsze kawałki, zalać mlekiem i odstawić na całą noc do lodówki.
Po tym czasie mięso wyciągnąć z mleka i osuszyć.
Oprószyć solą i pieprzem.
W rondlu rozgrzać masło i obsmażyć królika z każdej strony na lekko rumiany kolor.
Dodać 1/2 szklanki wody, posypać rozmarynem   i dusić pod przykryciem do miękkości mięsa. Uzupełniać od czasu do czasu zawartość wody.
Śmietanę wymieszać w kubeczku z solą, pieprzem,szczyptą papryki i wlać do rondla z mięsem. Chwilę pogotować, aż sos zgęstnieje. Posypać natką pietruszki.
Podawać z ziemniakami lub ryżem.






21 komentarzy:

  1. Próbuję się przekonać do królika, ale w ogóle mi nie idzie....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam królika. Jakoś tak nie było okazji :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam królika jeszcze ciekawe czy by mi smakował;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety też mam lekki uraz do królika, jeszcze z czasów dzieciństwa :D ale na tak podanego pewnie bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mięso z królika nigdy nie robiło na nas wrażenia. Mimo to w takim sosie chętnie byśmy spróbowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, jak my lubimy mięsko z królika;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam mięso królicze. Moja mama często robi z "bułami na parze" - palce lizać. Jednak w sosie śmietanowym jeszcze nie jadłam. Brzmi pysznie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jakoś zawsze nie bardzo miałam odwagę na królika, teraz jak nie jem mięsa już nie zjem :) choć prezentuje się pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ....oczarowana.... jak ja bym takiego pysznego króliczka zjadła :}

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile czasu go mniej więcej dusić ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ktoś mógł nie jeść króliczka. Mięsko delikatne smaczne, a w tym wykonaniu bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń