środa, 20 maja 2015

Mizeria z koperkiem

Mizeria to sałatka z zielonych świeżych ogórków.
Nie uwierzycie , ale najbardziej lubię mizerię na słodko. Tak właśnie tak.
Jednak dzisiaj zrobiłam bardziej klasyczną wersję z koperkiem i szczypiorkiem.
Podałam z mięsem i ziemniakami.

Składniki:

5 ogórków gruntowych
1 pęczek posiekanego szczypiorku
1/2 pęczka koperku
250 ml śmietany 18%
sól
pieprz

Wykonanie:
Ogórki obrać i pokroić w cienkie plasterki.
Posypać solą i odstawić na 15 minut, po czym odcedzić dobrze wodę na sicie.
Do ogórków dodać szczypiorek,  śmietanę , pieprz.
Wszystko wymieszać i posypać koperkiem.
Ja lubię schłodzoną .




23 komentarze:

  1. Ja robię bez śmietany,a z gęstym jogurtem,jakoś śmietana mnie odrzuca;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami też z jogurtem robię , ale wolę śmietanę :)

      Usuń
  2. Kojarzy mi się z dzieciństwem, taka klasyka, która w wakacje była dodawana do każdego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie, domowo:) u nas zawsze jest mizeria;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już niedługo sezon ogórkowy wejdzie w swoją pełnię i pałaszowanie mizerii będzie na porządku dziennym. Tęsknie za nią, muszę koniecznie zrobić :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden z moich ulubionych dodatków do obiadu, pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam.. u mnie wczoraj była, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Klasyka zawsze jest w modzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowanie najbardziej lubię taką tradycyjną na słono :) Pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie w domu robi się mizerię z jogurtem naturalnym i wyłącznie na słono, ale wiem, że są wielbiciele słodkiego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadamy za mizerią ze śmietaną bo nasza mama zawsze robiła ją z kefiru/maślanki/jogurtu i tak nasz smak się ukształtował. Nie mniej jednak mizeria z ogórkiem i koperkiem jest również naszą ulubioną :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja lubię a jeść nie mogę wrrrrr a to takie dobre

    OdpowiedzUsuń
  12. Następnym razem zrobię mizerię z Twojego przepisu. Bo o ile ja również uwielbiam ją na słodko, to mój mąż zawsze kręci nosem :D

    OdpowiedzUsuń