środa, 20 maja 2015

Pieczone bataty

Wilec ziemniaczany-gatunek byliny znany również pod nazwą batat lub słodki ziemniak.
Jego smak jest bardzo delikatny i słodkawy.
Ja najczęściej robię je pieczone w postaci frytek lub w plasterkach z różnymi dodatkami.
Świetny dodatek do obiadu lub jako przekąska.

Składniki:

3 średnie bataty
4 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki rozmarynu
sól

Wykonanie:

Bataty obrać i pokroić na plasterki.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć plasterki batatów. Posypać solą  i rozmarynem.
Ząbki czosnku położyć w różnych częściach blaszki między batatami. Skropić olejem i piec w 180 stopniach C .
Szybko i smacznie.



8 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze ich w życiu nie próbowałam niestety. Muszę kupić i wtedy będę już wiedziała jak je przyrządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak ładnie u Ciebie wyglądają, że muszę się w końcu zabrać i takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla nas są zdecydowanie za słodkie jako frytki :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze żadnych a tka fajnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio widziałam bataty w sklepie, nawet chciałam kupić, ale nie wiedziałam jak je przyrządzić. Szkoda, że wcześniej nie wpadłam na Twój prosty, ale świetny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te ziemniaczki sa bardzo pyszne, slodkie i zdrowe... kroje: kartofle,pietruszke, marchewke, bataty, buraczki i co tylko lubie lekko je podgotuje pozniej wrzucam na blache i do piekarnika tylko na oleju pod koniec wrzucam cale zabki czosnku (czosnek pieczony za dlugo czarnieje) i podaje z miesem - zazwyczaj pieczen z baraniny (fajnie tez jest to pogniesc/poszturac ladnie uformowac porcje na talerzu i na wierzch rzucic ser kozi i rukole mmmmm pycha ( w ostatnim przypadku uzywam tylko bataty, marchew, pietruszke i czosnek- buraczki zabarwia wszystko na czerwono...)

      Usuń
    2. Skorzystam z tego przepisu dziękuję :)

      Usuń