piątek, 22 maja 2015

Proste ciasto z rabarbarem.

 Za oknem szaro i buro, a ja  na poprawę humoru upiekłam  smaczne ciasto z rabarbarem.
W końcu mamy sezon na te "kwaskowate badyle" i trzeba jakoś to wykorzystać. 
Tak jak szybko upiekłam to jeszcze szybciej zniknęło.  

Składniki:

4 jajka
3/4 szklanki cukru + 2 łyżki cukru 
2 łyżki cukru waniliowego
1 szklanka mąki
1,5 szklanki pokrojonego rabarbaru
120 g masła 
cukier puder do posypania

Wykonanie:

Jajka ubić wraz ze 3/4 szklanki  cukru i cukrem waniliowym  na puszystą pianę. Mąkę przesiać i delikatnie wymieszać łyżką do połączenia się składników.
Rabarbar obrać i pokroić na 0,5 cm plasterki. 
Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia. 
Wlać ciasto, posypać po wierzchu rabarbarem, a następnie 2 łyżkami cukru. 
Masło pokroić w cienkie plasterki i ułożyć na cieście.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 1 godziny. 
Po wystudzeniu  oprószyć cukrem pudrem.





inspiracja: mojewypieki.com

20 komentarzy:

  1. Mięciutkie i takie puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciacho. I jeszcze z moim ulubionym rabarbarem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię takie ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności z rabarbarem,warto wykorzystać póki trwa sezon.A Twoje ciacho wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i super. Proste, szybkie pyszności. Każdy deser z rabarbarem bardzo lubię- zwłaszcza za ten jego charakterystyczny smak, który nadaje wypiekom czy koktajlom. Daj kawałeczek na skosztowanie :D Nie pogardzę nawet sporym kawałem :D Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności :) Ciasta z rabarbarem są świetne :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam rabarbar ;) napewno pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto z rabarbarem na wiosnę - pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie w piekarniku siedzi nam rabarbar w kokosowej kruszonce ale na takie ciasto też mamy ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno będzie PYSZNE nie jestem pełnoletnia a prze chwilą włożyłam je do piekarnika mam nadzieję , że będzie pyszniutkie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie pysznie, napisz jak smakowało Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Rewelacyjne to ciasto, już kolejne upiekłam - teraz z truskawkami - i momentalnie znikło. Tym razem dałam trochę mniej masła niż w przepisie i tez jest ok. Ważne, aby masło pokryło całą powierzchnię ciasta, bo wtedy skórka jest delikatnie chrupiąca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo się cieszę, że smakuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto bardzo uroslo i jest bardzo puszyste i owoce sa na dnie. Maslo zaczelo wyciekac w czasie pieczenia i kapac na dno piekarnika. Wierzch ciasta nie jest chrupiacy. Ogolnie bardzo dobre, delikatne i kwaskowe ale nie wiec co zrobilam zle ze nie wyszlo takie jak Twoje. Masz jakies sugestie? Z gory dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rabarbar należy ułożyć na cieście, ale nie wciskać do ciasta, posypać cukrem i masło powinno pokryć całą górną powierzchnię. powinno być takie jak moje. Może to pomoże na przyszłość. Pozdrawiam cieplutko

      Usuń