niedziela, 10 maja 2015

Tarta ze szparagami i pomidorami

Szparagi to byliny z rodziny szparagowców.
Sezon na te smakołyki trwa od połowy kwietnia do połowy lipca.
Szparagi to źródło witamin i minerałów.
Można je przygotowywać na wiele sposobów. Jednym z moich przepisów były szparagi z jajkiem
(przepis tu), a teraz zrobiłam tartę.
Polecam jest bardzo smaczna.

Składniki:

1 ciasto francuskie XXL
5 zielonych szparagów
400 ml śmietany 18%
50 g żółtego sera
1 duży pomidor
2 łyżki posiekanego koperku
sól
pieprz

Wykonanie:

Na blaszkę wielkości 38x23 cm wyłożyć ciasto na dno i po bokach 0,5 cm.
Szparagi obrać.
Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach i wymieszać ze śmietaną. Doprawić solą i pieprzem.
Rozsmarować na powierzchni ciasta.
Ułożyć szparagi, pokrojony w mniejsze cząstki pomidor i posypać koperkiem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C do momentu aż tarta będzie  rumiana.


tarta ze szparagami i pomidorami


17 komentarzy:

  1. Uroczo wygląda, idealne wiosenne smaki:0

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic, tylko muszę w końcu dorwać te szparagi. Tyle interesujących przepisów już widziałam z ich udziałem. Z wielką chęcią się pokuszę o taką tartę. Sama też robię tarty najczęściej zawsze w prostokącie :) Pozdrawiam ciepło, miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu już są na targach szparagi. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)

      Usuń
  3. Pyszności, uwielbiam tarty, ja wczoraj robiłam tez na cieście francuskim, ale z brokułami i kurczakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie tarty, taka również bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj widzę wszyscy robią tarty, też dzisiaj robiłam, a twoja wygląda bardzo apetycznie :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda! Musimy koniecznie kupić szparagi bo zaraz znów ominie nas sezon :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie tarty a jak są szparagi to poproszę kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko ja szparagi też uwielbiam, ale chętnie się z Tobą podzielę :)

      Usuń
  8. uroczo wygląda, tak wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tarta fajna, wygląda jak wiosenny ogródek :)

    OdpowiedzUsuń