sobota, 30 maja 2015

Zupa krem z czerwonej soczewicy.

Ugotowałam pyszną zupę krem z czerwonej soczewicy.
Bardzo zdrowa, pożywna i sycąca. Można ją przygotować na pikantnie i bardziej łagodnie.
Moje dzieciaki, którzy nie przepadają za zupami, zjedli  ją z apetytem.

Składniki:

1 szklanka czerwonej soczewicy (połówki)
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 pietruszka
1 duża marchewka lub 2 małe
kawałek selera
3 ziemniaki
1 puszka pomidorów
2 l bulionu warzywnego
2 łyżki masła klarowanego
1 liść laurowy
3 ziela angielskie
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
sól
pieprz
4 kromki czerstwego  chleba tostowego
1 łyżeczka posiekanego koperku

Wykonanie:
Cebulę  i czosnek posiekać drobno i podsmażyć na maśle.
Marchewkę, pietruszkę,seler i ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dodać do cebuli. Chwilę smażyć, a następnie zalać wrzącym bulionem.
Dodać liść laurowy, ziele angielskie oraz opłukaną na sicie soczewicę.
Gotować do miękkości warzyw po czym wlać pomidory z puszki i gotować około 5 minut.
Zupę dokładnie zmiksować na gładki krem, doprawić solą, pieprzem i papryką.
Chleb tostowy pokroić w kostkę, skropić olejem. Piec na blaszce wyłożonej papierem w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C około 10 minut.
Zupę podać z grzankami.i posypaną koperkiem.



zupa krem z czerwonej soczewicy



7 komentarzy:

  1. Właśnie tyle razy się już zabierałam za tę soczewicową zupkę przecieranką i tak schodzi. Koniec końców robię coś na szybko bez zastanowienia i jakoś omijam ten przepis. Szkoda. Wygląda naprawdę smacznie i taka też na pewno jest, a w dodatku zdrowa :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie. Nigdy dotąd nie pomyślałam, żeby zupę z soczewicy zetrzeć na krem, fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny krem :):) zjadłabym taki z wielką chęcią, właśnie się zastanawiałam co tu zrobić z soczewicy :) i już wiem :) zapisuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat kupiłam soczewicę i zastanawiałam się co z niej ugotować :) zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotka. Bardzo taką lubimy :)

    OdpowiedzUsuń