sobota, 18 lipca 2015

Chłodnik pomidorowy

Czas upałów to czas, kiedy nie chce się nam gotować i stać przy gorących garnkach.
Ja dzisiaj zrobiłam chłodnik pomidorowy. Przepis na chłodnik serowy znajdziesz tutaj a na chłodnik wiosenny tu

Składniki:
1 szklanka śmietany
400 ml jogurtu naturalnego
1 czerwona cebula
2 ząbki czosnku
5 pomidorów
2 łyżki posiekanego koperku
3 jajka ugotowane na twardo
sól
pieprz

Wykonanie:
Trzy dorodne pomidory obrać ze skórki i zmiksować na gładko.
Przelać przez sito.
Do garnka wlać zmiksowany sok z pomidorów, dodać dwa pomidory pokrojone w kostkę,
Cebulę drobno posiekać i sparzyć wrzątkiem , a następnie przelać zimną wodą.
Czosnek przecisnąć przez praskę.
Wymieszać wszystko z pozostałymi składnikami , doprawić solą i pieprzem.
Jajka posiekać drobno i dodać już na talerzu.
Podawać zaraz po przygotowaniu z młodymi ugotowanymi ziemniakami.


Chłodnik pomidorowy

5 komentarzy:

  1. takiego,to jeszcze nie jadłam aż zrobię któregoś dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Chłodniki nas nie powalają, nie robimy ich zbyt często ale tego jesteśmy ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysłowy chłodnik, z pomidorami nie znałem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli pomidorki to zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna zupka na gorące dni, z pomidorami jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń