sobota, 11 lipca 2015

Danie jednogarnkowe z karkówką i chorizo

Chorizo to tradycyjna kiełbasa hiszpańska  wyrabiana z wieprzowiny.
Przygotowałam z tej kiełbasy i karkówki wspaniałe danie jednogarnkowe.
Lekko pikantne, syte i smaczne.
Gulasz podałam z ryżem.

Składniki:

500 g karkówki bez kości
200 g chorizo
300 g pieczarek
1 cebula
2 łyżki masła klarowanego
2 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów
1 puszka czerwonej fasoli
1 łyżeczka majeranku
2 ziarenka ziela angielskiego
1 liść laurowy
1 łyżeczka papryki słodkiej
1/2 łyżeczki papryki ostrej
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
sól
pieprz

Wykonanie:

Karkówkę umyć, osuszyć i pokroić w kostkę 1,5 x 1,5 cm. Oprószyć solą, pieprzem, papryką słodką i ostrą.Wszystko dobrze wymieszać.
W garnku roztopić masło i podsmażyć lekko cebulę pokrojoną w piórka.
Dodać karkówkę i przyrumienić ją z każdej strony, mieszając, aby się nie przypaliła. Dodać posiekany drobno czosnek i zalać 2 szklankami wody. Dołożyć liść laurowy, ziele angielskie i dusić pod przykryciem około 20 minut, a następnie dodać pieczarki pokrojone w plasterki, puszkę pomidorów, puszkę fasoli i chorizo pokrojone w plasterki.
Dusić do miękkości mięsa.
Na koniec dodać majeranek, doprawić solą i pieprzem. Mąkę ziemniaczaną rozrobić w  odrobinie wody i wlać do sosu.
Wymieszać i zagotować.


danie jednogarnkowe z karkówką i chorizo


10 komentarzy:

  1. na te chłodniejsze letnie dni super danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednogarnkowe dania są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dania jednogarnkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam chorizo! Super fajne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chorizo odkryłam niedawno, ale pokochałam od razu :) Dania jednogarnkowe lubię ze względu na to, że są sycące i nie ma z nimi wiele roboty zazwyczaj. Pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy chorizo można zastąpić inną kiełbasą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zastąpić każdą pikantną kiełbaską i mocniej doprawić

      Usuń
  7. Przepyszne! Ja kupiłam chorizo pikantne, przez co już nie dodawałam papryki ostrej. Wyszło w sam raz, dla mnie idealnie pikantne.Polecam gorąco tą potrawę!

    OdpowiedzUsuń