wtorek, 21 lipca 2015

Kwiaty cukinii zapiekane w cieście

W sobotę wybrałam się na targ i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to kwiaty cukinii.
Zawsze miałam ochotę spróbować i zrobić takie zapiekane. Kupiłam, zrobiłam i powiem Wam, że jak tylko dostanę za tydzień kolejną porcję to zrobię, bo są smaczne.

Składniki:
10 kwiatów cukinii

Ciasto
1 szklanka mąki 
1 jajko
1 łyżka oleju
1/2 szklanki mleka
1/4 szklanki wody gazowanej
1/4 łyżeczki słodkiej papryki
1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego
szczypta ostrej papryki
sól

olej do głębokiego smażenia

Wykonanie:
Kwiaty dokładnie opłukać pod bieżącą wodą i osuszyć. 
W miseczce wymieszać wszystkie składniki ciasta. 
Ciasto musi być dosyć gęste, aby dobrze przylegało do kwiatów.
Jeśli jest zbyt rzadkie dodać mąki, a jeżeli zbyt gęste dolać mleka.
Każdy kwiatek obtoczyć w cieście i smażyć na rozgrzanym tłuszczu z każdej strony do momentu aż będą rumiane.
Po usmażeniu wyłożyć na ręcznik papierowy, aby odsączyć tłuszcz.
Podawać ciepłe. 

kwiaty cukinii zapiekane w cieście



6 komentarzy:

  1. Uwielbiam kwiaty cukinii. Szkoda tylko że tak ciężko je dostać. U mnie na ryneczku niestety ich nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko u nas jest taki targ w sobotę i niedzielę i też je widziałam pierwszy raz

      Usuń
  2. No właśnie, zdobycie ich graniczy z cudem a szkoda.
    Masz szczęście:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie jadłam jeszcze kwiatów cukinii, mimo że jest moje ulubione warzywo, ale mam wielką ochotę na nie. Poszukam ich gdzieś, chociaż u mnie na targu ich nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rosną u nas cukinie ale jeszcze nigdy nie było okazji do zjedzenia kwiatów :P

    OdpowiedzUsuń