sobota, 1 sierpnia 2015

Bliny gryczane

Bliny to tradycyjne danie kuchni rosyjskiej, ukraińskiej i białoruskiej.
Istnieje wiele przepisów na te placki. Można je podawać z dowolnymi dodatkami takimi jak , śmiatana, jogurt,łosoś, kawior itp.
Ja przygotowałam z kwaśną śmietaną i kawiorem.

Składniki:
25 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
2 szklanki ciepłego mleka
100 g mąki pszennej
250 g mąki gryczanej
1 żółtko
50 ml roztopionego masła
1 łyżeczka soli

olej do smażenia
200 ml śmietany
kawior

Wykonanie:

Drożdże wymieszać z cukrem i  3 łyżkami mleka. Odstawić do wyrośnięcia.
Do miski wsypać mąkę pszenną i gryczaną, sól, wlać mleko, dodać zóltko , roztopione masło i wyrośnięte drożdże. Wszystko dokładnie wymieszać.
Na rozgrzanym olej nakładać łyżką placki i smażyć z obu stron na rumiany kolor.
Na każdy placek nałożyć kleksa śmietany i kawior.

inspiracja kwestiasmaku.com

bliny gryczane

5 komentarzy:

  1. Takie bliny najbardziej smakują mi bez dodatków:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym spróbował blinów. Mam nawet książkę z kuchnią rosyjską, ale jakoś było mi z nią nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och pamiętam bliny mojej babci- smak dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń