czwartek, 17 września 2015

Krokiety z kurczakiem

Dzisiaj na obiad zrobiłam krokiety z kurczakiem rosołowym. Jest to mój jeden z kilku sposobów na wykorzystanie mięsa ugotowanego w rosole. Wcześniej na blogu pojawił się przepis na kotleciki (przepis) .
Pojawiła się też zapiekanka (przepis).
A jakie Wy robicie dania z gotowanym kurczakiem .



Ciasto naleśnikowe
250 g mąki
250 g wody gazowanej
250 ml mleka
2 jajka
1 łyżka oleju
sól

Farsz:
mięso z ugotowanego kurczaka (wykorzystałam mięso z udek i piersi)
1 pęczek szczypiorku
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
sól
pieprz

Dodatkowo:
olej do smażenia
2 jajka
bułka tarta do panierowania
sól

Wykonanie:

Ciasto
Wszystkie składniki dokładnie roztrzepać trzepaczką aż ciasto będzie gładkie i bez grudek.
Odstawić na 15 minut, aby ciasto "odpoczęło"
Na rozgrzaną patelnię wraz z olejem wlewać małe porcje ciasta, aby pokryć dno patelni.
Smażyć  naleśniki z dwóch stron.

Farsz
Mięso oddzielić od kości i bardzo drobno posiekać nożem.
Szczypiorek posiekać  Wszystko razem dokładnie wymieszać wraz z jogurtem.
Doprawić solą i pieprzem.


Na naleśnik nakładać mięso i zawijać krokiety.

Na talerz wybić jajko i roztrzepać widelcem, posolić.
Na drugi talerz wysypać bułkę tartą.
Każdego krokieta obtoczyć w jajku, a następnie w bułce tartej.
Na patelni rozgrzać olej i smażyć krokiety z dwóch stron na rumiany kolor.
Krokiety podaję z filiżanką czystego czerwonego barszczu.

krokiety z kurczakiem

7 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam, zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie kochana. Ja naleśniki najczęściej robię na słodko. Muszę to zmienić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krokiety na pewno moja gospodyni zrobi, ale ja na pewno nie zagram w krokieta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Beata, uwielbiam!
    Pysznie mnie zainspirowałaś, bo dawno nie robiłam.
    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat my nie przepadamy za krokietami ale wyglądają mimo wszystko apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń