wtorek, 22 września 2015

Placki kukurydziane bezglutenowe

Polecam pyszne placuszki kukurydziane, bezglutenowe. Idealne na śniadanie, kolację i nie tylko dla dzieci.
Można je podawać z dżemem, najlepiej domowym, cukrem pudrem lub jogurtem. Kilka składników i pyszne śniadanie było gotowe w 15 minut. Najsmaczniejsze są takie ciepłe prosto z patelni.
Może i Wy spróbujecie takich placków.

Składniki:
2 jajka
6 łyżek jogurtu (dałam jogurt typu greckiego)
150 g mąki kukurydzianej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki cukru (można mniej lub więcej według własnego smaku)

olej do smażenia

Jajka roztrzepać z cukrem. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać.
Na patelni rozgrzać olej  i smażyć placki z dwóch stron na rumiany kolor.
Po usmażeniu wyłożyć na ręcznik papierowy, aby odsączył się tłuszcz.
Podawać z dżemem, jogurtem lub posypane cukrem pudrem.

placki kukurydziane bezglutenowe

9 komentarzy:

  1. Zrobię sobie na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich jeszcze nie jadłam, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj robiłam racuchy z jabłkami, ale chętnie wypróbuję takie placuszki przy najbliższej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Placuszki dobre na wszystko :) Do tego pyszny dżemik <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra a jak dodam np. 2jaka plus 2-3 żółtka to wyjdą mi placki. Bardzo lubię żółtka, a może na samych żółtkach co na to moja kuchareczko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można dodać, ale wtedy będzie potrzeba dosypania mąki kukurydzianej

      Usuń
  6. Aby było bezglutenowy trzeba użyć proszki do pieczenia bezglutenowego oczywiście.

    OdpowiedzUsuń