niedziela, 11 października 2015

Szynka peklowana

Od jakiegoś czasu staram się nie kupować wędlin na kanapki, ale robię je sama. Głównie są to pasztety , pieczenie czy wędliny. Dzisiaj  pokażę Wam sposób na szynkę peklowaną. Jest soczysta, smaczna i bez zbędnych dodatków ulepszających.
Wymaga trochę cierpliwości i czekania, ale zapewniam Was, że warto.
Wcześniej pokazywałam Wam pieczeń z mięsa mielonego z porem, która jest równie pyszna i idealna na kanapki (przepis)

Składniki

1 kg szynki
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/4 ostrej papryki
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

Zalewa:
2 litry zimnej  wody
3 liście laurowe
3 ząbki czosnku
4 płaskie łyżki soli peklowej (na każdy litr wody 2 płaskie łyżki soli peklowej)
4 ziarenka ziela angielskiego

Szynkę związać sznurkiem, ale ja tego nie zrobiłam, bo moja szynka była fajną kuleczką w jednolitym kawałku.
Do wody wsypać sól peklową i wymieszać, dodać pozostałe składniki i włożyć szynkę. Woda musi być około 1 cm nad mięsem.
Przykryć i odstawić do lodówki na 5-6 dni.
Po tym czasie wyciągnąć szynkę z wody, osuszyć, a następnie natrzeć mięso mieszanką majeranku, pieprzu i słodkiej i ostrej papryki. papryki.
Odstawić do lodówki na około 1-2 godziny.
Po upływie tego czasu włożyć mięso do rękawa do pieczenia, zawiązać szczelnie z obu stron i widelcem nakłuć w worku  trzy dziurki.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C około 1,5 h , a 15 minut przed końce pieczenia rozciąć worek i piec, aby szynka się przyrumieniła

szynka peklowana

9 komentarzy:

  1. Domowa wędlina na świeżym chlebku, pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy coś takiego można wędzić? Mam gdzie to robić tylko brak odwagi a i chęci za dużo też nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można wędzić. Tylko przed wędzeniem taką szynkę należy powiesić na jakiś czas, aby ją osuszyć.

      Usuń
  3. Też piekę mięso na wędlinę w domu. Ale nigdy nie robiłam tak jak TY - zazwyczaj marynuję w przyprawach 12-24h i wystarcza... Choć kusi Twoja propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj! Szyneczka wygląda fantastycznie. Mam pytanie dot. zalewy: nie gotuje się zalewy? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń