wtorek, 8 grudnia 2015

Pieczone ziemniaki

Jakie ziemniaki uwielbiają moje dzieci? Pieczone.
Jakie Wam zrobić ziemniaki ? Pieczone.
I takie mogą jeść stale. Ja też lubię, ale bardziej jednak jestem zwolenniczką ziemniaczków puree.
Najlepsze do pieczenia są ziemniaki  impala lub irga. itp. Obecnie w niektórych sklepach możemy kupić ziemniaki odpowiednio oznakowane i do czego są przeznaczone.
A  jakie Wy ziemniaczki lubicie?

Składniki:
1 kg ziemniaków
1 łyżka tymianku
1 łyżka rozmarynu
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżka cząbru
1 łyżka soli
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
1 łyżeczka pieprzu
4 łyżki oliwy




Ziemniaki obrać ze skórki lub jeśli mamy ziemniaki z cienką skórką do pieczenia to myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym.
Wszystkie przyprawy wymieszać w miseczce.
Ziemniaki pokroić na ósemki i obsypać mieszanką przypraw, a następnie rozłożyć na blaszce wyłożonej folią aluminiową.. Skropić całość oliwą i piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C do momentu aż ziemniaki będą przypieczone.

pieczone ziemniaki

7 komentarzy:

  1. Też uwielbiam takie ziemniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie pieczone ziemniaczki kochają wszyscy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ziemniaki bardzo lubimy w pieczonej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie w domu też one występują, jednak nie aż tak często :)
    Fajny zastępnik tych zwyczajnych gotowanych l)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też takie uwielbiam :) zapraszam do mnie www.smacznie-w-kuchni.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tak samo jak Twoje dzieci! Najbardziej lubię... pieczone ziemniaki :) Bardziej niż tradycyjne frytki :)

    OdpowiedzUsuń