sobota, 6 lutego 2016

Marchewkowa zupa krem.

Mój mąż, który nie lubi gotowanej marchewki i zup, skusił się na talerz tej pysznej zupy.
Czekałam na Jego reakcję. I cóż usłyszałam? Bardzo dobra, poproszę dokładkę.
Urosłam, dumna jak paw i zjadł dwie miseczki. I to świadczy o tym ,że jeżeli takiej zupy nie próbowaliście to polecam. 
Dodatek soku z pomarańczy to strzał w dziesiątkę.
Jeśli macie ochotę na inne moje zupy, to zapraszam tutaj

Składniki
1 duża cebula
700 g marchewki
3 łyżki masła klarowanego
2,5 szklanki mleka
sok z jednej połówki pomarańczy
1/2 pęczka natki pietruszki
sól
pieprz
płatki chilli

Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na patelni. Nie rumienić.
Dodać marchewkę obraną i pokrojoną w grube plasterki. Smażyć chwilę po czym przełożyć do garnka, wlać mleko i dusić pod przykryciem na wolnym ogniu do miękkości marchewek. Około 20 minut.
Wszystko zblendować na gładki krem, dodać sok z pomarańczy, 3 szklanki gorącej wody. Doprawić solą , pieprzem i płatkami chilli.
Pogotować jeszcze chwilę.
Zupę podawać gorącą posypaną natką pietruszki. Można dodać śmietanę.
Można podać z bagietką lub grzankami

marchewkowa zupa krem

5 komentarzy:

  1. Nie jadłam nigdy zupy marchewkowej w takiej formie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak chłop to zjadł to ugotuję a na drugie śledzik jest okazja

    OdpowiedzUsuń
  3. zupka prezentuje się znakomicie :) marchewkowej jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. zupa rewelacja!!! zrobiłam, jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń