poniedziałek, 1 lutego 2016

Sodziaki z jabłkami

Sodziaki z jabłkami to smak z mojego dzieciństwa.
Często moja mama robiła nam na śniadanie lub na kolację. Jedliśmy z dżemem, ze śmietaną  lub cukrem pudrem.
Teraz ja raczę swoje dzieciaki plackami. Przygotowałam je z jabłkami, ale możecie wykorzystać dowolne sezonowe owoce i posypałam cukrem pudrem.
Najprostsze i smaczne placki. Jeśli nie próbowaliście to polecam.

Składniki
450 ml kefiru
4 łyżki cukru kryształu
2 jajka
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
2 jabłka

olej do smażenia
cukier puder do posypania

Do miski wlać kefir, dodać jajka, cukier, mąkę wymieszaną z sodą i wszystko dokładnie wymieszać trzepaczką -rózgą. Ciasto powinno być gładkie.
Na patelni rozgrzać olej, nakładać łyżką ciasto. Na każdy placuszek nałożyć kawałki pokrojonego w plasterki jabłka.
Smażyć na rumiano z dwóch stron.
Na talerzu posypać cukrem pudrem.


sodziaki z jabłkami





8 komentarzy:

  1. takie trochę racuchy, prawda? :)
    Uwielbiałam je za młodu.. ba! teraz też ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam ich, ale już sama nazwa mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne takie racuchy! A ta nazwa jest przeurocza :D
    Zapraszam:
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To zrobię w piątek "bankowo"Moja gosposia sobie zrobiła sobie wolne. Hi hi

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń