sobota, 19 marca 2016

Ryz zapiekany z warzywami

Ryż zapiekany z warzywami. Jedzonko nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci.To danie sycące, szybkie i smaczne. Idealna zapiekanka obiadowa.
Na moim blogu znajdziecie już dość pokaźną ilośc różnych zapiekanek. Z kaszą, makaronem czy ziemniakami. Wszystkie przepisy znajdziecie tutaj
Postaram się jeszcze kilka przepisów na inne smaczne zapiekanki dodać. Czasami coś ugotuję, ale albo zdjęcie mi się nie uda, albo nie zdążę zrobić.


Składniki
300 g ugotowanego ryżu
1 puszka kukurydzy
1 mieszanka warzywna (dałam mrożoną)
500 g tomatery
200 g śmietany
1 mała cukinia
1 marchewka
sól
pieprz


Marchewkę pokroić w większe kawałki i ugotować wraz z mrożoną mieszanką warzywną w lekko osolonej wodzie.  Odcedzić na sicie i wymieszać z ugotowanym ryżem oraz kukurydzą. Włożyć do naczynia do zapiekania .Cukinię pokroić w cienkie plasterki. Śmietanę wymieszać z tomaterą, doprawić solą i pieprzem i wlać na wierzch zapiekanki, Na wierzch ułożyć plastry cukinii  i kawałki marchewki. Piec w piekarniku w 180 stopniach C około 40 minut pod przykryciem.

ryż zapiekany z warzywami





10 komentarzy:

  1. Szybkie i smaczne danie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uielbiam zapiekanki z ryżu na obiad !

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie :) uwielbiam takie zapiekanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna, smakowita zapiekanka. Na ryżu jeszcze chyba nigdy nie jadłam zapiekanki. Jakoś tak wyszło. Szkoda, że nie miałam okazji dotychczas spróbować :( Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna zapiekanka! Co prawda z ryżem jeszcze nie jadłam, ale kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To dla mnie propozycja proste danie możliwe do wykonania zrobiłem tylko wymieniłem na puszkę z pomidorami. FRASZKA Jan Sztaudynger: Każda jej pozycja to jest propozycja. Jeszcze kilka eleganckich fraszek http://pl.scribd.com/doc/13835133/Fraszki-Jan-Izydor-Sztaudynger#scribd

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa propozycja, ryż lubimy i warzywa oczywiście też :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Janosik ma wszystkie składniki plus ciupagę to potrawka czyli zapiekanka wyjdzie hej

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobra jak baba mnie zostawi /np. na kilka dni/ to sobie zrobię taką zapiekankę. A tak jem co dadzą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam gastryczne problemy lekarz kazał zmienić z karkówek golonek na dietę lekką no to ten ryż moim jelitom powinien pasować. Cukini nie mam dam coś w zastępstwie

    OdpowiedzUsuń