sobota, 9 kwietnia 2016

Bułki z kawałkami czekolady

Upiekłam bułeczki drożdżowe z kawałkami czekolady i rodzynkami. Pyszne, mięciutkie i puszyste.
Wygoniłam lenia i pobuszowałam dzisiaj trochę w kuchni. Tak, tak to tygryski lubią najbardziej.
Relaks przy mieszaniu w garnkach. Pogoda dzisiaj nie była najlepsza więc była okazja piec, gotować. Weekend przed nami i teraz możemy poleniuchować, poczytać książkę, a jak zaświeci słoneczko to wyjść na wiosenny spacer z rodzinką.


Składniki
380 g mąki pszennej
1/4 łyżeczki soli
1/4 szklanki cukru
20 g świeżych drożdży
120 ml ciepłego mleka
1 jajko
50 g roztopionego masła


180 g czekolady
4 łyżki rodzynek

50 g mąki pszennej
i około 50 ml wody.

Drożdże pokruszyć do garnuszka, dodać 1 łyżkę cukru, 3 łyżki ciepłego mleka (nie gorące).
Rozetrzeć na gładko. Posypać jedną łyżeczką mąki przykryć lnianą ściereczką i odstawić
w ciepłe miejsce do momentu aż drożdże zaczną powiększać swoją objętość.
Do miski przesiać mąkę, dodać cukier, sól, mleko roztrzepane z jajkiem. roztopione i ostudzone masło i wyrośnięte drożdże. Ciasto wyrobić drewnianą łyżką, do momentu aż będzie od niej odchodzić, a następnie zagnieść.
Włożyć ciasto do miski nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Powinno podwoić swoją objętość.

Po tym czasie dodać do ciasta posiekaną czekoladę i rodzynki i zagnieść.
Z ciasta rozwałkować koło o grubości około 0,5 cm i podzielić go na cztery części, a potem każdą część na kolejne dwie. Z każdego kawałka zwinąć bułeczki i ułożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.

50 g maki wymieszać z wodą. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Włożyć do woreczka foliowego z uciętym rożkiem lub szprycy  i na każdej bułce zrobić z ciasta krzyż.
Piec w 190 stopniach C około 15-20 minut. Bułki muszą być rumiane.




Bułki z kawałkami czekolady




9 komentarzy:

  1. Robiłam takie, bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie wyglądają i pewnie są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę jedną na śniadanko? Miałam właśnie ochotę na jakieś słodkie śniadanko, a tu proszę - wpadłam na takie pyszne bułeczki. Zacząć dzień od czekolady to dopiero coś! ;) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam narzeczoną 60+ ona z przyjemnością mi dogodzi będą takie same albo lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba muszę dodać to do listy oczekujących przepisów, a ciasto drożdżowe kocham!
    Niestety mam w mieszkaniu piekarnik, który się nie domyka i jedyne ciasto jakie wychodzi to kruche :(. Piec mogę jedynie jak do domu wracam.

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie wyglądają ;) chętnie wypróbuję przepis w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O jaaaa to są bułki, które mogłyby się nie kończyć :) Prosimy o wysyłkę pocztą ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. na śniadanie do kawki idealna:)

    OdpowiedzUsuń