czwartek, 5 maja 2016

Kurczak pieczony nadziewany jabłkami

Polecam Wam kurczaka pieczonego w piekarniku i nadzianego farszem z jabłek. Farsz sprawi, że mięso nie będzie suche, a soczyste. Idealne danie na niedzielny lub świąteczny obiad.
Można podawać z ryżem, ziemniakami, frytkami.
Najlepiej smakuje gorący świeżo upieczony. I ta chrupiąca skórka :)
Pycha!

Składniki
1 kurczak
sól
pieprz
oliwa

Nadzienie
2 łyżki masła klarowanego
1 cebula
2 średnie jabłka
1 trawa cytrynowa ( lub sok z połówki cytryny)
2 łyżki natki pietruszki
1 jajko
1 kromka chleba

Kurczaka opłukać i osuszyć, a następnie oprószyć z wierzchu solą i pieprzem.

Masło rozgrzać na patelni i zeszklić cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Na koniec dodać posiekaną trawę cytrynową. Wymieszać.
Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Chleb namoczyć w wodzie i odcisnąć.Wszystko dodać do cebuli , wbić jajko i wymieszać do połączenia się składników.
Napełnić farszem kurczaka i wykałaczkami spiąć skórę.
Ułożyć kurczaka w naczyniu do zapiekania i skropić go oliwą.
Przez pierwsze 15 minut piec w 200 stopniach C, a następnie w 180 stopniach.
Piec około 1.5 h . W razie gdy kurczak zbyt mocno się przypala nakryć folią aluminiową.

kurczak pieczony nadziewany jabłkami


5 komentarzy:

  1. jabłkami kurczaka jeszcze nie nadziewałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kaczkę z jabłkami, muszę teraz spróbować kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama w bardzo podobny sposób robi kurczaka z jabłkami. Muszę przyznać, że jest pyszny. To idealne danie na odświętny obiad rodzinny na przykład :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno już nie jadłam nadziewanego kurczaka :) Ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na ryneczku stoisko z dobrymi kurczakami itp. gdzie kupuję całe tuszki. Przepis bardzo mi się podoba no to....po kurczaka marsz

    OdpowiedzUsuń