poniedziałek, 11 lipca 2016

Borek -tureckie danie

Ostatnio na naszych ekranach pojawia się dużo filmów i seriali tureckich. Bardzo mnie zainteresowało danie, które pojawia się dość często. Borek. Postanowiłam zrobić i podzielić się z Wami tym przepisem. Jest bardzo łatwy do zrobienia i bardzo smaczny. Będzie częściej gościł na moim stole. Danie bardzo syte. Ja zrobiłam na patelni, ale również można go upiec w piekarniku.
Dokonam tego następnym razem.


Składniki

4 płaty ciasta filo
500 g mięsa mielonego
4 średnie ugotowane ziemniaki
4 łyżki masła klarowanego
1 duża cebula
sól
pieprz

Do smarowania ciasta
1 jajko
4 łyżki mleka
70 g rozpuszczonego masła
Jajko rozbełtać z mlekiem i rozpuszczonym masłem.

Do rondla włożyć masło i rozgrzać, a następnie dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Dusić, ale żeby się nie zeszkliła. Dodać mięso mielone i mieszając dusić aż zbrązowieje.
Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę lub zetrzeć na tarce.Dodać je do mięsa, doprawić solą, pieprzem i wymieszać.

Płat ciasta posmarować (miałam w formie prostokąta). Farsz nałożyć łyżeczką na 1 cm od brzegu wzdłuż brzegu i zwinąć rulon.
Ułożyć go na patelni o średnicy 28cm posmarowanej masłem. Ponownie posmarować płat ciasta, nałożyć farsz i ułożyć na patelni tworząc z wałeczków ślimaka.
Tak zapełnić całą patelnię.
Na bardzo małym ogniu dusić pod przykryciem, a kiedy będzie już rumiany obrócić całość na drugą stronę.
Przyłożyć duży talerz do borka i obrócić patelnię do góry, a następnie zsunąć ciasto ponownie na patelnię i w ten sposób dusimy go po drugiej stronie.





borek tureckie danie




8 komentarzy:

  1. a nie znałam tej potrawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie kupujesz ciasto filo ? Ja poluję na nie od kilku lat i nie mogę nigdzie dostać :{

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto filo można kupić w hipermarketach i w sklepie kuchnie świata

      Usuń
  3. Nie oglądam ich, ale zrobiłaś fanatyczne danie. Bardzo zaciekawiły mnie te filmy, z których można się dowiedzieć nawet o potrawach. Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć w Turcji byłam w zeszłe wakacje - nie miałam niestety okazji, aby zakosztować tego specjału. Żałuję - wygląda na super smaczne . Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Danie wygląda bardzo smakowicie i ciekawie się zapowiada. Największy problem to jednak to ciasto. Jeszcze nigdy nie spotkałam go w żadnym sklepie :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto filo dla mnie nowość, "kupuję" przepis.

    OdpowiedzUsuń