niedziela, 17 lipca 2016

Marchewkowe kluski

Takie dzisiaj sobie zrobiłam kluski na obiad. Do tego dania można wykorzystać ziemniaki, które zostaną Wam z obiadu. Były bardzo smaczne. Można je podać polane masłem, albo tak jak jadły moje dzieci podsmażone na słodko. Jak przy większości tego typu dań wymagają trochę czasu na przygotowanie.
Może skusicie się na takie bezmięsne danie. Polane sosem i gulaszem będą smacznym daniem mięsnym.


Składniki
250 g twarogu dałam półtłusty
2 jajka
1kg ugotowanych ziemniaków
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1,5   szklanki mąki pszennej
4 średnie ugotowane marchewki
sól

masło klarowane

Wykonanie:
Ziemniaki obrać i ugotować w posolonej wodzie, a następnie przecisnąć je przez praskę.
Marchewkę ugotowaną zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Ser przepuścić przez maszynkę.
Ser,marchewkę, ziemniaki, żółtka, sól mąkę ziemniaczaną i mąkę pszenną zagniatamy na stolnicy  na gładkie ciasto. Można podsypać lekko ciasto mąką, ale nie byt dużo, bo kluski będą zbyt twarde.
Z ciasta formujemy kluski wielkości orzecha włoskiego lub większe.
W garnku zagotować wodę,posolić.
Kluski wkładać do wrzątku i jak wypłyną na powierzchnię wody gotować 2-3  minuty, a następnie wyciągnąć je łyżką cedzakową.

Na patelni rozpuścić masło i lekko podsmażyć na nim kluski.

kluski z marchewką

4 komentarze:

  1. Super, że wykorzystałaś marchewkę w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Ja kluseczki wszelakie uwielbiam, także przepis jak najbardziej do wypróbowania. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo jakie fajne te kluseczki:)

    OdpowiedzUsuń