czwartek, 10 listopada 2016

Schab w sosie brokułowym

Schab w sosie brokułowym to moja propozycja na obiad. Mięso miękkie, soczyste w smacznym sosie brokułowym. Można podać z ziemniakami, ryżem, frytkami, kluseczkami.
Na blogu znajdziecie również inne propozycje dań z udziałem schabu. Wszystko to w zakładce Mięsa.
Polecam również schab po góralsku


Składniki

500 g schabu bez kości
1 średni brokuł
400 g śmietany (dałam 18%)
1 ząbek czosnku
100 g  sera mozzarella
1 żółtko
sól
pieprz
słodka papryka
olej do smażenia


Schab pokroić na kotlety o grubości 1 cm i lekko je rozbić tak na 0,5 cm grubości.
Każdy kotlet oprószyć solą, pieprzem i usmażyć na patelni z dwóch stron na lekko rumiany kolor.
Brokuła ugotować na półtwardo  w posolonej wodzie.
Odcedzić go na sicie i posiekać drobno nożem.
Śmietanę wymieszać z solą, pieprzem, słodką papryką, żółtkiem oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę.
Dodać posiekanego brokuła i wymieszać.
W naczyniu do zapiekania ułożyć usmażone mięso, polać sosem z brokułem.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec około 20-25 minut, a następnie posypać startym żółtym serem i ponownie zapiec do momentu aż ser się rozpuści i lekko zarumieni po bokach zapiekanki.

Schab w sosie brokułowym

2 komentarze:

  1. Wspaniały schab. Sos brokułowy pokochałam już dawno. Uwielbiam! Ach, jakie to musiało być smaczne... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń